26.6.2025

Asiakastyytyväisyyskysely 2024

Asiakastyytyväisyys ja palautteet ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Mittaamme tyytyväisyyttä vuosittain kyselyllä ja keräämme palautetta myös asiakastapaamisissa ympäri vuoden.

Kyselyn toteutus

Vuoden 2024 asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin alkuvuodesta 2025. Kyselyyn vastasi 25 asiakasta – lämmin kiitos kaikille osallistuneille!

Arvioinnin kohteina olivat muun muassa: Asiantuntijoidemme ammattitaito ja aloitteellisuus, palveluiden luotettavuus, yhteistyön sujuvuus ja asiakasviestinnän riittävyys ja ennakoivuus

 

Tulokset

Keskiarvot osa-alueittain (asteikolla 1–5):

Osa-alue Keskiarvo
Palkka-asiantuntijan ammattitaito ja aloitteellisuus 4,35
Kirjanpitäjän ammattitaito ja aloitteellisuus 3,98
Kokonaisarvio toiminnasta ja yhteistyön helppoudesta 3,28
Asiakasviestintä (riittävyys ja proaktiivisuus) 3,08

 

 

Keskiarvot osa-alueittain (asteikolla 1–5)

Keskeiset havainnot

Vahvuudet

  • Palkkahallinto nousi esiin erityisen onnistuneena palvelualueena.

  • Useat asiakkaat kiittivät palkka-asiantuntijoita nimeltä ja korostivat heidän luotettavuuttaan ja sujuvaa toimintatapaansa.

Kehityskohteet

  • Heikoimmin arvioitiin asiakasviestintä, luotettavuus ja kokonaisvaltainen tyytyväisyys.

  • Haasteita esiintyi erityisesti taloushallinnon ajantasaisuudessa ja viestinnässä alkuvuodesta 2024.

  • Yksittäisissä palautteissa mainittiin myös ohjelmiston haasteet sekä resurssi- ja yhteyshenkilöpuutteet.

 

Johtopäätökset ja toimenpiteet

Mitä opimme:

  • Palkkapalvelut toimivat erittäin hyvin ja niiden toimintamalleja pyritään hyödyntämään laajemmin.

  • Taloushallinnon toimivuus ja viestintä vaativat jonkin verran kehitystoimia.

  • Asiakkaat odottavat ennakoivaa, aktiivista ja luotettavaa yhteistyötä – odotuksiin ei aina ole onnistuttu vastaamaan.

Käynnistetyt toimenpiteet:

  • Kehitämme asiakasviestintää suunnitelmallisemmaksi ja säännöllisemmäksi.

  • Panostamme resurssien riittävyyteen ja ennakoivaan suunnitteluun.

  • Parannamme ohjelmistojen käytettävyyttä ja järjestämme asiakkaille lisäkoulutuksia.

  • Vahvistamme asiakkuudenhallintaa ja sen proaktiivisuutta.